Všechno níže uvedené zboží, které je importováno do EU, musí být označeno značkou CE a musí k němu být doloženo Prohlášení o shodě (Declaration of Conformity). Prohlášení o shodě potvrzuje, že daný výrobek splňuje nezbytné požadavky EU. Výrobce nebo jeho autorizovaný reprezentant v EU je jeho podepsáním zodpovědný za soulad výrobků s předpisy EU. Prohlášení o shodě musí […]
Číst víceMezinárodní námořní organizace (IMO) vyhlásila nový limit pro obsah síry v palivu pro námořní přepravu. Od 1. 1. 2020 bude tento limit činit 0,5 %. Současně používané nejlevnější palivo mazut obsahuje až 3,5 % síry. Rejdaři mají nyní na výběr ze dvou variant: začnou používat ekologičtější palivo, které tento limit splňuje na každou loď pořídí […]
Číst vícePo 5 letech výzkumu a testování vypustila společnost The Ocean Cleanup první systém pro úklid oceánu. 8. září 2018 systém nejdříve zamířil ze Sanfranciského zálivu na poslední testy před oficiální instalací. Po úspěšném splnění všech testů byl 17. října vypuštěn na svou první trasu. V současnosti je v oceánech více než 5 bilionů plastových odpadků. Odpad se […]
Číst víceVe středu 3. 10. 2018 proběhlo večer v Hotelu Courtyard v Brně vyhlášení výsledků krajského kola výroční podnikatelské ceny v rámci soutěže VODAFONE FIRMA ROKU pro Jihomoravský kraj, kterou každý rok vyhlašují Hospodářské noviny. Naše firma, která se z konkurence více než 6500 přihlášených firem probojovala do krajského kola mezi 10 nejlepších firem Jihomoravského kraje, na […]
Číst víceKontejnerová loď Venta Maersk jako první proplula Severním ledovým oceánem. Loď patří společnosti Maersk Line, která tímto počinem otevírá možnost pro novou obchodní trasu. Zbrusu nová Venta Maersk (postavena v roce 2018) v srpnu vyplula z ruského Vladivostoku se zastávkou v Jižní Koreji, podél celého pobřeží Ruska a následně Norska k Německu. Finální úsek trasy vede přes Baltské moře do […]
Číst víceOd 1. 1. 2019 dojde k rozšíření působnosti pravidel Úmluvy CMR i na vnitrostátní přepravu. Jedna ze zásadních změn je výše náhradové povinnosti dopravce. Dosud se stanovovala dle Občanského zákoníku (§ 2567), dopravce měl tedy povinnost nahradit zničení či ztrátu zásilky ve výši reálné hodnoty zboží. Nově, dle Úmluvy CMR (čl. 23), je výše odpovědnosti […]
Číst více