OŽIL TRH TYPU RO-RO

Jak se bonanza kontejnerové přepravy chýlí ke konci, ožil trh typu ro-ro, s plnými loděmi, spotovými sazbami velmi vysoko a prostorem na plavidlech v příštích měsících pouze za absolutní přirážku. Speditéři, kteří chtějí přepravit elektromobily, si musí rezervovat až čtyři měsíce předem, protože dopravci plní servisní kontrakty, ale pro každý přebytek nákladu, i ten pro […]

Číst více
JEDINÉ OKNO PRO CELNÍ ZÁLEŽITOSTI A DIGITÁLNÍ SPOLUPRÁCI V RÁMCI EU

Efektivní celní odbavení je nezbytné pro hladký tok celosvětového obchodu. Jedním ze způsobů, jak toho země dosahují, je vytváření systémů/prostředí s jedním oknem. Podle WCO (Světová celní unie) byly faktické dopady dobře fungujících prostředí jednotného okna oceněny několika vládami a prostředí jednotného okna je považováno nejen za jeden z hlavních nástrojů k implementaci opatření na […]

Číst více
V ČÍNĚ OPĚT NASTUPUJÍ LOKÁLNÍ OMEZENÍ POHYBU

Lockdowny v klíčových čínských přístavech opět brzdí dodavatelské řetězce. Prezident Xi tento týden na sjezdu komunistické strany nenaznačil žádnou změnu v čínské politice nulového výskytu Covidu. Nejvíce je postiženo Ningbo, oblast kolem přístavu se dostala do lockdownu. Jako alternativa může být nabídnuta Šanghaj, ačkoli mohou být účtovány dodatečné náklady na přepravu. V Šanghaji však společnost […]

Číst více
E-TRUCKY BUDOU OD ROKU 2030 EKONOMIČTĚJŠÍ NEŽ NÁKLADNÍ VOZIDLA S DIESLOVÝM MOTOREM

Od roku 2030 budou elektrická nákladní vozidla fungovat lépe než vozidla se vznětovým motorem pokud jde o výpočet celkových nákladů, aniž by provozovatelé museli dělat kompromisy v dojezdu, době provozu a užitečném zatížení. Vyplývá to ze studie nizozemské Organizace pro aplikovaný vědecký výzkum (TNO). Do roku 30 by celkové náklady na vlastnictví (TCO) měly platit […]

Číst více
MSC SE CHYSTÁ DO VZDUCHU

MSC (Mediterranean Shipping Company) největší kontejnerová přepravní linka na světě oznámila, že vyvíjí řešení letecké nákladní dopravy v reakci na poptávku trhu. Stalo se tak v návaznosti na nedávný podnik CMA CGM v oblasti letecké nákladní dopravy a opětovný vstup společnosti Maersk. MSC Air Cargo je ve vývoji již několik měsíců a nové řešení bude […]

Číst více
NEPOSTIŽITELNÉ PRAKTIKY V NÁMOŘNÍ PŘEPRAVĚ

Pokračující podivné a pro mnohé nepochopitelné praktiky – zakotvené ovšem v obecných pravidlech námořní přepravy a zmiňované ve všech přepravních smlouvách (viz rub příslušného BL) – kam patří – nepostižitelné zpožďování či urychlování lodí (ETS, ETA, ETP) – rušení či přidávání přístavů (vessel rotation change) – neočekávané a na poslední chvíli oznamované rušení odjezdu (tzv. […]

Číst více
Humanitární logistika

Společnost JARO úzce spolupracuje s Českým červeným křížem za účelem humanitární logistiky na Ukrajinu. Bonusem je realizace dobré věci s ohledem na životní prostředí. Více zde : https://logistika.ekonom.cz/c1-67052970-logistika-pomaha-v-tezkych-casech

Číst více
Německé přístavy se mají stát huby pro distribuci vodíku

Německo se stane zemí H2: S národní vodíkovou strategií chce federální vláda položit základy pro celou vodíkovou ekonomiku. Aby byla technologie zelené energie dlouhodobě konkurenceschopná v průmyslu, financuje vybrané společné projekty v rámci celoevropského programu v celkové výši osmi miliard EUR. Především je to určeno k posílení domácí výroby vodíku. Přístavy by se mohly stát […]

Číst více
Jaké jsou změny při exportu do Velké Británie od 1.1.2022

Od 1.1.2022 došlo ve Velké Británii (GB) k další změně podmínek dovozu, což přináší i nové změny v exportech z České Republiky (CZ). Níže jsou uvedeny aktuální informace od našich celních deklarantů ohledně nových požadavků. V GB již skončilo přechodné období, kdy bylo možné přihlašovat dovozy na celní a finanční úřad a dovozní daň hradit […]

Číst více
EPAL reviduje klasifikaci kvality pro europalety

Evropská paletová asociace (EPAL) revidovala klasifikaci jakosti a podmínky výměny ve spolupráci s maloobchodníky a spedicemi, stejně jako poskytovateli paletových služeb a opravárenskými společnostmi. Nová verze také obsahuje na trhu dobře známé rozlišení mezi novými europaletami EPAL a použitými europaletami EPAL tříd A, B a C. Skupina netříděných palet, které jsou smíchány účastníky výměnného fondu […]

Číst více
1 2 3 6

Vytvořilo PROFICIO

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování, analytiku a pro účely cílení reklamy.